Jak rozmawiać z szefem o podwyżce?

0
16

Z całą pewnością można stwierdzić, że praca jest bardzo istotnym aspektem życia każdego człowieka. Dlatego warto o nią w odpowiedni sposób zadbać. Ważnym czynnikiem podczas wykonywania swoich obowiązków zawodowych z cała pewnością jest wynagrodzenie, które powinno być ustalone na co najmniej zadowalającym poziomie. Jednak w ostatnim czasie wiele osób zastanawia się, jak rozmawiać z szefem o podwyżce. Warto się tego dowiedzieć.

Kiedy prosić o podwyżkę?

Bez wątpienia bardzo istotnym aspektem proszenia szefa o podwyżkę jest wybór odpowiedniego czasu, w którym można tego dokonać. Bardzo dobrym rozwiązaniem będzie skierowanie prośby o podwyżkę do swojego szefa na przykład po spektakularnym osiągnięciu, ponieważ wtedy widoczne jest nasze zaangażowanie w działalność firmy. Oprócz tego bardzo dobrym czasem na proszenie o podwyżkę będzie moment, w którym inny pracownik odchodzi, a my przejmujemy jego obowiązki. Wtedy dochodzi nam więcej pracy, a więc powinna być ona dodatkowo opłacona. Warto również poprosić o podwyżkę, gdy wiemy, że nasza firma osiąga dobre wyniki finansowe, a także wtedy, gdy zbliża nam się dość wymagający projekt.

Jak prosić o podwyżkę?

Bardzo istotny jest również sposób proszenia szefa o podwyżkę. Dlatego warto mu przedstawić wszystkie najbardziej istotne argumenty, które będą go w stanie przekonać do naszych racji. Przede wszystkim podczas proszenia o podwyżkę warto zwrócić uwagę na swoje nowe kompetencje oraz umiejętności, jakie zostały uzyskane podczas wykonywania codziennych obowiązków zawodowych. Warto również zwrócić uwagę na odniesienie przez siebie sukcesu w firmie, ponieważ może to być dla naszego szefa dość istotny argument. Oprócz tego dobrym rozwiązaniem będzie także wspomnienie o wykonywaniu przez siebie licznych dodatkowych obowiązków oraz posiadaniu dodatkowych kwalifikacji. Z całą pewnością jest to bardzo istotne dla każdego szefa.

Czego unikać podczas proszenia o podwyżkę?

Podczas proszenia szefa o podwyżkę niektórych zachować warto jednak unikać. Przede wszystkim podczas rozmowy nie warto kierować się emocjami oraz zachować chłodny dystans. Dzięki temu z całą pewnością będzie się nam w dużo bardziej prosty sposób rozmawiało z szefem, co jest dość ważne. Dodatkowo nie powinno się nastawiać do całej rozmowy negatywnie, a także obrażać. Z całą pewnością takie zachowania nie są mile widziane, dlatego warto ich unikać, jeśli tylko ma się taką możliwość. Podczas rozmowy warto również unikać wątków osobistych, ponieważ może zostać to źle odebrane przez naszego szefa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here