Promowanie strony – jak to zrobić, by miało to efekt?

Z promowaniem stron www bywa różnie. Wielu ich właścicieli – zamiast stawiać na rzetelną promocję – realizuje wybrane projekty w sposób chaotyczny. W efekcie niełatwo wyjść poza konkurencję i tym samym zdobyć nowych Klientów. Jak zatem podejść do promowania strony? Jak stworzyć swój pierwszy, internetowy brand, za pomocą którego będzie można odnieść rynkowy sukces?

Media społecznościowe

Kluczem do odniesienia sukcesu w świecie www są media społecznościowe. To w nich pokazujemy się jako twórcy konkretnego brandu, zbierając jednocześnie dobre opinie i udostępniając wartościowe treści. Należy jednak pamiętać, że oparcie się wyłącznie na FB lub IG to za mało, by odnieść komercyjny sukces. Niemniej jest to bardzo dobra droga to stworzenia społeczności wokół swojej marki. W ten sposób można też łatwo wypromować swój brand dla innych ludzi.

Treść

Samo promowanie strony w mediach społecznościowych to stanowczo za mało. Równie ważne jest to, by wspomniana witryna przedstawiała coś ciekawego. Najlepiej, jeśli są to wartościowe treści, połączone – w dyskretny sposób – z asortymentem sprzedawanych towarów, oferowanymi usługami itd. Na stronie można (a w zasadzie trzeba) prowadzić bloga. Niezbędne jest też tworzenie tekstów, po przeczytaniu których nasz potencjalny Klient zdecyduje się na zakup konkretnego produktu, rozwiązania lub usługi.

Dostęp przez urządzenia mobilne

Jeśli strona ma być odwiedzana przez wiele osób, to musi ona zapewniać dostęp przez urządzenia mobilne. Owszem, można postawić np. na dedykowaną aplikację, ale jest to rozwiązanie dość kosztowne. Lepszym rozwiązaniem jest stworzenie strony, która – w oparciu o algorytmy Google – będzie stroną responsywną. Oznacza to, że jej treść będzie można wyświetlać zarówno na dużych, jak i na małych ekranach.

Pozycjonowanie i optymalizacja

Promowana strona musi być pozycjonowana i optymalizowana. Obydwoma zagadnieniami zajmują się profesjonaliści, którzy:

– realizują promowanie strony w oparciu o konkretne frazy kluczowe,
– optymalizują treść pod kątem funkcjonalności (odnośniki, mapa strony, brak nadmiaru grafiki itd.),
– korzystają z narzędzi Google do optymalizacji, generowania i kontroli ruchu na stronie.

Podsumowanie

Powyższe czynności to tylko wycinek zadań realizowanych przez pozycjonerów i specjalistów od promowania witryn www. Ich zakres jest coraz szerszy, chociażby ze względu na rosnącą pomysłowość i coraz bardziej rozbudowane narzędzia do promowania stron internetowych. Czas pokaże co przyniesie przyszłość!

Redakcja businessandlife.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *