Dla wielu osób wigilia firmowa to świetna okazja do spędzenia przyjemnego czasu ze współpracownikami z pracy. Dla niektórych takie spotkanie bywa krępujące. Dlatego bardzo ważna jest taka organizacja wigilii firmowej, aby wszyscy czuli się komfortowo. Odpowiednio przeprowadzona może przypaść do gustu każdemu pracownikowi. Istnieje parę przydatnych porad, dzięki którym zaplanowane spotkanie wigilijne sprawi radość każdemu. Jak wigilie firmową zaplanować? Podpowiadamy w tym wpisie.
Wigilia firmowa krok po kroku
Przygotowania do wigilii firmowej warto rozpocząć z dużym wyprzedzeniem. Wiele firm tuż po zakończeniu sezonu urlopowego zaczyna rozglądać się za miejscem, w którym takie spotkanie mogłoby być zorganizowane. Restauracja posiadająca typowo świąteczne menu i położona niedaleko biura będzie trafnym wyborem na tego typu wydarzenie. Jeśli planujesz prezentacje z podsumowaniem całorocznych działań firmy – zwróć uwagę na dodatkową sale konferencyjną lub przestrzeń z projektorem, ekranem i niezbędnym zapleczem konferencyjnym. Takie zapotrzebowanie może wpłynąć na wybór odpowiedniego miejsca.
Drugim bardzo ważnym elementem będzie ustalenie terminu spotkania. Warto wziąć pod uwagę grudniowe urlopy i dopasować termin tak, aby był dogodny dla większości pracowników. Jeżeli mowa o małym przedsiębiorstwie, wstępne widełki czasowe najlepiej ustawić podczas luźnej rozmowy przy kawie. W przypadku większych firm, jest to prawie niemożliwe. W takim wypadku wymagana jest współpraca z szefami zespołów, którzy mogą zebrać od swych podwładnych informacje dotyczące dogodnych terminów. Trzeba pamiętać o tym, aby termin wigilii firmowej odpowiadał prawie każdemu, bowiem spotkanie dedykowane jest dla wszystkich.
Miłym gestem w czasie spotkania na firmowej wigilii będzie wręczenie pracownikom prezentów. Końcówka roku to dobry czas na podsumowania całorocznej pracy. Z jednej strony można przygotować podsumowanie i nagrodzić najlepszych, ale z drugiej – warto pamiętać o wszystkich. Drobny upominek w postaci bonu świątecznego do wykorzystania w konkretnym sklepie, zestaw prezentowy składający się ze smakołyków czy dodatkowa premia w postaci gotówki – każdy upominek będzie mile widzianym prezentem od szefa.
Wigilia firmowa powinna być przyjemnością dla wszystkich. Dlatego nie warto stosować żadnych form nacisku, wśród osób, które nie chcą uczestniczyć w spotkaniu. Takie próby są nietaktowne. Oprócz tego wpływają negatywnie na atmosferę w czasie codziennej pracy.
Dodatkowe atrakcje
Organizując wigilię firmową warto pomyśleć o dodatkowych atrakcjach. Wieczór mogą uatrakcyjnić kreatywne warsztaty z ręcznie robionych dekoracji świątecznych – stroików, wianków, malowania i dekorowania bombek, tworzenia zabawek na choinkę, świątecznych lampionów czy pieczenia pierników. Każda dodatkowa aktywność w czasie spotkania będzie mile widziane i stanowić będzie nie lada atrakcje dla całego zespołu. Z pomocą w organizacji całego przedsięwzięcia przyjdzie sprawdzona agencja eventowa, która dysponuje odpowiednim zapleczem niezbędnym do realizacji wydarzenia. Warto zwrócić uwagę na ofertę Fabryki Atrakcji, która ma za sobą organizacji wielu firmowych spotkań.
Już w czasie planowanie i organizacji wigilii firmowej, warto zaczerpnąć informacji także o tym, w jaki sposób rozliczyć wszelkie wydatki, które związane są z imprezą świąteczną. Zdecydowanie dobrą informacją jest fakt, że wydatki poniesione w związku z organizacją wigilii firmowej mogą zostać wliczone w koszt uzyskania przychodu, co jest bardzo istotne wśród wielu pracodawców. Aby było to sposobne do wykonania, należy jednakże udowodnić związek pomiędzy takowym spotkaniem, a celem motywacyjno-integracyjnym. Dodatkowo ułatwi to także przygotowanie planu wigilii firmowej, w którym określone zostaną także jego cele.